A nyári megfigyelések elmélyítése, aratás.
Téma:
A nyári erdő, az erdő védelme, az aratás.
Előzetes tapasztalat:
A nyári természetről alkotott elképzelések.
Időtartam:
60 perc
Cél: A nyári megfigyelések elmélyítése, aratás.
Téma: A nyári erdő, az erdő védelme, az aratás.
Előzetes tapasztalat: A nyári természetről alkotott elképzelések.
Kompetenciák:
Önismereti: érzelmek tudatossága, önkifejező képesség, önfejlesztő képesség
Szociális: információkezelés és rendezés, szabályalkotás, szabálykövetés, problémamegoldás, kreativitás
Társas: együttműködés, empátia, kommunikációs készségek, véleményalkotás, kapcsolat- és csoportkezelő képesség
Módszertani ajánlás: Tovább bővítjük ismereteinket, melyben felfedezhetjük az élő természet sokszínűségét. Személyes tapasztalataikat alkalmazzák a játék során. Az évszakok változásának megfigyelését, értékelését végezzük el. Ismerkedünk a nyári mező növényeivel. Környezetvédelmi tanácsokat fogalmazunk meg. Megfigyeljük a nyár legfontosabb munkáját, az aratást.
Támogató rendszer:
Hegy – völgy – sivatag
Mielőtt sétára indulnánk, mozgassuk meg tagjainkat.
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
mozgásfejlesztés
Eszközök:
1. melléklet: Játékleírás
Fejlesztés:
figyelem; koncentráció; mozgáskoordináció;
Nézzétek meg a nyári erdő képeit! Miből veszitek észre, hogy nyár van?
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
képnézegetés, beszélgetőkör
Eszközök:
2. melléklet: Nyári erdő.ppt
számítógép, projektor
Fejlesztés:
figyelem, emlékezet
3-5 fős csoportokat alakítunk. Nézzétek meg a képeket, gyűjtsétek össze kiscsoportban a kérdésekre a választ. Válasszatok szóvivőt, s ő mondja el a kiscsoport véleményét, javaslatait. Motoros jelenik meg, hangosan szól a zenéje. Eldob egy gyufát. Eszik, szemetel.
Milyen rosszaságokat vettetek észre?
Mit tehetünk ellene?
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
kiscsoportos munka
Eszközök:
3. melléklet: Szemetelős képek
Fejlesztés:
erdőhöz való pozitív viszony alakítása; környezettudatos magatartás alakítása; asszociáció
szociábilitás fejlesztése
Melyik növényt látod? Miért fontos?
Mondóka: búzanövekedő játék
Mi lesz a búza sorsa?
Aratás – hogyan?
Őrlés – hogyan forog a kerék?
Karkörzéssel lassan - gyorsítani
Dagasztás – mondóka
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
indirekt irányítás
Eszközök:
4. melléklet: Búza, búzamező.ppt
5. melléklet: Mondókák
számítógép, projektor
Fejlesztés:
ismeretszerző; ismeretbővítő; szókincsfejlesztés
Állítsd sorba a képeket a kenyérsütés folyamatában!
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
interaktív tananyag-feldolgozás
Eszközök:
projektor, számítógép, IKT tábla, tablet
Fejlesztés:
IKT ismeretek
Készítsetek kenyeret, zsemlét, kiflit, cipót, kakaós csigát, stb. sóliszt gyurmából!
Ajánlott időkeret:
15 perc
Módszerek:
barkácsolás
Eszközök:
sóliszt gyurma
Fejlesztés:
kreativitás; finommotorika
Aki úgy gondolja jól dolgozott, vegyen el egy napocskát. Ha van olyan társa, akit megdicsérne, adjon neki is egy napocskát.
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
beszélgetés
Eszközök:
6. melléklet: Napocskák
Fejlesztés:
önismeret; társismeret; véleményalkotás
Látom elfáradtatok a sok munkában
Játék: világlátó – fogójáték
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
játék
Eszközök:
7. melléklet: Játékleírás
Fejlesztés:
mozgásfejlesztés