Most azon dolgozunk, hogy a módszertant és az elkészített tananyagcsomagokat mások számára is hozzáférhetővé tegyük. Ennek érdekében négy szolgáltatást fejlesztünk ki:
A módszertanunk lényege
A természettudományok segítségével olyan interaktív foglalkozásokat vezetünk be az óvodai évekhez, és az iskolai évek első szakaszához kapcsolódóan, ahol a gyermekek megtanulnak önállóan kommunikálni, csapatban dolgozni, és ezen keresztül saját korosztályuknak megfelelően, játékosan, élményszerűen elsajátíthatják a fizikához, biológiához, környezetvédelemhez, fenntarthatósághoz, csillagászathoz, matematikához, infokómmunikációhoz kapcsolódó ismereteket. Foglalkozásaink egy része segít abban is, hogy a faiparhoz, építészethez, konyhai tudományokhoz, robotikához kapcsolódó szakmák irányába orientálja a kisgyermekeket, hiszen a jelenlegi fiatalok lesznek a jövő mérnökei, kertészei, automatizálási mérnőkei, stb. A foglalkozások során a gyermekek elé nem állítunk követelményeket, mindenkinek saját fejlődéséhez, személyiségéhez illeszkedően kínálunk tanulási lehetőséget. Nem versenyeket, hanem közös felfedező túrákat szeretnénk tenni, ahol az iskolai kötelező tananyagon túli, kíváncsiságot felkeltő, viselkedési formákat és szociális érzékenységet fejlesztő foglalkozásokat terveztünk. Tananyagainkat helyi pedagógus szakemberek fejlesztették ki, ehhez nemzetközi szinten is versenyképes adaptációkat vettünk igénybe. Az eddig kifejlesztett foglalkozások 98 témában, 16 különböző modulba rendezetten érhetőek el. A foglalkozások kb. egyharmada egészen kicsi gyerekeknek, akár 5-6 éves kortól is megtartható. Körülbelül egynegyedük 1-2. osztályos kisgyerekeknek szól, míg 17 témakör olyan gyerekeknek készült, akik folyékonyan olvasnak, jó szövegértési képességekkel, kiemelkedő logikai gondolkodással és erős természettudományos érdeklődéssel rendelkeznek, alapvetően a 10 – 12 éves korosztály számára adnak élményeket. nem volt célunk a Nemzeti Alaptantervhez való igazodás, ám a foglalkozásaink egy része beépíthető a természetismeret, informatika, matematika és a vizuális nevelés és a technika óra tantárgyakba is, ahol projektek keretében több tantárgyon átívelő tudást is szerezhetnek a gyerekek.
A foglalkozások az 5-7 és a 8-10 éves korosztálynak egy órásak, a 11-12 éves korosztálynak pedig másfél órásak, egy – egy témakör jellemzően 4 – 6 alkalomból tevődik össze. Heti egy – egy alkalmat javasolunk a bevont gyerekekkel eltölteni.
A modulok és a tartalmi egységek kidolgozásánál a következő szempontok a dominánsak:
A foglalkozások megtartására azok a pedagógusok jogosultak, akik részt vesznek a saját fejlesztésű továbbképzéseinken és legalább egy bemutató foglalkozást megtartanak. A foglalkozásokat tartó pedagógusoknak lehetőségük van arra is, hogy folyamatos mentori segítséget kapjanak munkatársainktól.