Foglalkozás címe: Az vagy amit megeszel

Foglalkozás lejátszása
Az vagy amit megeszel
 Regisztráltaknak elérhető
Rövid tartalom
Cím: Megismertetni a gyerekekkel a mezőgazdaság alapfogalmait, rámutatni, hogy milyen előnyökkel bír a természet közeli mezőgazdaság az ipari mezőgazdasággal szemben. Szemléltetni, hogy milyen hosszú utat tesz meg a termény, mire a kosarunkba kerül. A folyamat végén a döntés és a változtatás lehetősége a kezünkben van, hogy választásunkkal a mezőgazdaság mely formáját támogatjuk. Annak tudatosítása, hogy fogyasztási szokásaink hosszú- és rövidtávon is hatást gyakorolnak a környezetünk állapotára és egészségünkre is.
Cél:

Megismertetni a gyerekekkel a mezőgazdaság alapfogalmait, rámutatni, hogy milyen előnyökkel bír a természet közeli mezőgazdaság az ipari mezőgazdasággal szemben. Szemléltetni, hogy milyen hosszú utat tesz meg a termény, mire a kosarunkba kerül. A folyamat végén a döntés és a változtatás lehetősége a kezünkben van, hogy választásunkkal a mezőgazdaság mely formáját támogatjuk. Annak tudatosítása, hogy fogyasztási szokásaink hosszú- és rövidtávon is hatást gyakorolnak a környezetünk állapotára és egészségünkre is.

Téma:

Természet és iparszerű mezőgazdaság, tudatos táplálkozás, rendszergondolkodás, fenntarthatóság

Előzetes tapasztalat:

növénytani, állattani és időjárási ismeretek, mezőgazdasági alapok

Időtartam:

90 perc

Tevékenységlista

Az vagy amit megeszel - Foglalkozásleírás
Tevékenység címe: Az vagy amit megeszel - Foglalkozásleírás
Típus:    PDF
Leírás:

Cél: Megismertetni a gyerekekkel a mezőgazdaság alapfogalmait, rámutatni, hogy milyen előnyökkel bír a természet közeli mezőgazdaság az ipari mezőgazdasággal szemben. Szemléltetni, hogy milyen hosszú utat tesz meg a termény, mire a kosarunkba kerül. A folyamat végén a döntés és a változtatás lehetősége a kezünkben van, hogy választásunkkal a mezőgazdaság mely formáját támogatjuk. Annak tudatosítása, hogy fogyasztási szokásaink hosszú- és rövidtávon is hatást gyakorolnak a környezetünk állapotára és egészségünkre is.

Téma: Természet és iparszerű mezőgazdaság, tudatos táplálkozás, rendszergondolkodás, fenntarthatóság

Előzetes tapasztalat: növénytani, állattani és időjárási ismeretek, mezőgazdasági alapok

Kompetenciák:

Mezőgazdasággal kapcsolatos fogalmak ismerete

Tudatos döntéshozatal kialakítása

Felelősségvállalás

Módszertani ajánlás: Azt szeretnénk elősegíteni, hogy a szórakoztató céllal készült természetfilmek, mesék mellett megjelenjen az élő természet sokszínűségének élménye és annak gyakorlati, kézzelfogható megjelenítése is. Célunk, hogy a valósághoz hű kép alakuljon ki a gyerekekben az élőlények tulajdonságairól, a természetről, a mezőgazdaságról.

Támogató rendszer

https://www.libri.hu/konyv/takacs-santa_andras.a-kozlegelok-komediaja.html

http://tudatosvasarlo.hu/cikk/paradicsom-pokolbol

https://www.youtube.com/watch?v=nzRtnVagbzY

 

Mi jut eszedbe, ha a mezőgazdaság szót hallod?
Tevékenység címe: Mi jut eszedbe, ha a mezőgazdaság szót hallod?
Típus:    PDF
Leírás:

Fogalomgyűjtő játék, előzetes tudásszint felméréséhez, ráhangolódáshoz

Ajánlott időkeret:

5 perc

Módszerek:

labdajáték

Eszközök:

1. melléklet - Labdajáték
labda

Fejlesztés:

asszociációs készség; szókincs fejlesztés; felismerő készség; finommotorikai készség

Állatfarm
Tevékenység címe: Állatfarm
Típus:    PDF
Leírás:

Húzzatok egy kártyát! Utánozzátok a kártyán látható állat hangját! Alakítsátok ki a csoportotokat, úgy, hogy megkeresitek az azonos hangot kiadó társaitokat.

Ajánlott időkeret:

5 perc

Módszerek:

csoportalakítás

Eszközök:

2. melléklet – Állatfarm
képek kinyomtatva

Fejlesztés:

hallás; figyelem

 

Talajszennyezés kísérlet
Tevékenység címe: Talajszennyezés kísérlet
Típus:    ZIP
Leírás:

Végezzétek el a leírásban található kísérletet!

Mit tehetünk a talajszennyezés megelőzése érdekében?

Ajánlott időkeret:

15 perc

Módszerek:

csoportmunka, kísérlet

Eszközök:

3. melléklet - Talajszennyezés kísérlet 
4. melléklet – Kísérlet képei
befőttesüveg, ételfesték, kínai kel, csoportmunka, kísérlet

Fejlesztés:

következtetés, véleményalkotás

 

Ismeretszerzés információs kártyákkal
Tevékenység címe: Ismeretszerzés információs kártyákkal
Típus:    ZIP
Leírás:

Ismeretszerzés, fogalmak ismertetése kiscsoportokban.

Ajánlott időkeret:

15 perc

Módszerek:

szóforgó

Eszközök:

5. melléklet - Fogalomkártyák 
6. melléklet – Szóforgó
fogalomkártyák kinyomtatva, laminálva

Fejlesztés:

megfigyelés; logikai készség; fenntartható szemléletmód

Mese a kapzsiságról
Tevékenység címe: Mese a kapzsiságról
Típus:    ZIP
Leírás:

Hallgassátok meg a tanmesét, majd csoportokban válaszoljatok a kérdésekre!

Ti hogyan oldottátok volna meg a helyzetet?

A feladat elvégzése után hallgassátok meg a 2. befejezést is!

Ajánlott időkeret:

15 perc

Módszerek:

diák-kvartett

Eszközök:

7. melléklet - Mese a kapzsiságról 
8. melléklet - Közlegelők tragédiája

Fejlesztés: 

figyelem; emlékezet; következtetés; problémamegoldás

 

Pókháló
Tevékenység címe: Pókháló
Típus:    PDF
Leírás:

A gombolyagot odaadom valakinek, ő tovább dobja egy olyan névkártyájú társának, aki a saját kártyájával kapcsolatban áll, aztán ő is tovább dobja. Így egy sok helyen egymásba szövődő háló fog kialakulni, ami modellezi egy mezőgazdasági területen, szántón élő élőlények egymásrautaltságát és a sokszínűség fontosságát.

Ajánlott időkeret:

15 perc

Módszerek:

csoportjáték

Eszközök:

9. melléklet – Pókháló_Mezőgazdaság
előre kinyomtatott névkártyák, nagy gombolyag spárga, csipeszek

Fejlesztés:

figyelem; asszociációs készség; rendszergondolkodás; logikai készség

 

Elmélyítés - IKT feladat
Tevékenység címe: Elmélyítés - IKT feladat
Típus:    Beágyazás
Leírás:

Párosítsd össze a képeket a hozzájuk tartozó fogalmakkal! 

Ajánlott időkeret:

10 perc

Módszerek:

interaktív tananyag-feldolgozás

Eszközök:

interaktív tábla

Fejlesztés:

figyelem; logikai készség; fenntartható szemléletmód 

 

Értékelés
Tevékenység címe: Értékelés
Típus:    PDF
Leírás:

A foglalkozás témáinak elmélyítése, kiscsoportokban történő kérdésfeldolgozással

Ajánlott időkeret:

5 perc

Módszerek:

csoportmunka

Eszközök:

10. melléklet- Beszámoló forgóban
csomagolópapír, színes filctollak

Fejlesztés:

figyelem; emlékezet; információ átadás

Időkitöltő: Szólánc
Tevékenység címe: Időkitöltő: Szólánc
Típus:    PDF
Leírás:

Soroljatok fel mezőgazdasággal kapcsolatos szavakat úgy, hogy következő szó kezdőbetűje mindig ugyan az legyen, mint az előző befejezője! Sorban haladunk, mindenki egy szót mond! Az elsőt a tanár mondja, az legyen a mezőgazdaság!.

Módszerek:

csoportmunka

Eszközök:

11. melléklet: Szólánc

Fejlesztés:

figyelem; problémamegoldás