Foglalkozás címe: Többet ésszel, mint erővel

Foglalkozás lejátszása
Többet ésszel, mint erővel
 Regisztráltaknak elérhető
Rövid tartalom
Cím: Gyerekek ismerkedjenek meg az energiával kapcsolatos fogalmakkal, az energiával történő spórolás és az energiahatékonyság fontosságával, a különböző energiaforrásokkal, azok előnyeivel és hátrányaival. A foglalkozásnak köszönhetően a gyerekek legyenek képesek a tudatos energiafelhasználásra és orientáljuk őket fogyasztásuk csökkentésére, illetve a fenntartható és zöld energiaforrások használatára.
Cél:

Gyerekek ismerkedjenek meg az energiával kapcsolatos fogalmakkal, az energiával történő spórolás és az energiahatékonyság fontosságával, a különböző energiaforrásokkal, azok előnyeivel és hátrányaival. A foglalkozásnak köszönhetően a gyerekek legyenek képesek a tudatos energiafelhasználásra és orientáljuk őket fogyasztásuk csökkentésére, illetve a fenntartható és zöld energiaforrások használatára.

Téma:

Tudatos és fenntartható energiahasználat a mindennapokban, megújuló energiák.

Előzetes tapasztalat:

Energiaforrások ismerete.

Időtartam:

90 perc

 

Tevékenységlista

Többet ésszel, mint erővel - Foglalkozás leírás
Tevékenység címe: Többet ésszel, mint erővel - Foglalkozás leírás
Típus:    PDF
Foglalkozásleírás
Leírás:

Cél:

Gyerekek ismerkedjenek meg az energiával kapcsolatos fogalmakkal, az energiával történő spórolás és az energiahatékonyság fontosságával, a különböző energiaforrásokkal, azok előnyeivel és hátrányaival. A foglalkozásnak köszönhetően a gyerekek legyenek képesek a tudatos energiafelhasználásra és orientáljuk őket fogyasztásuk csökkentésére, illetve a fenntartható és zöld energiaforrások használatára.

Téma:

Tudatos és fenntartható energiahasználat a mindennapokban, megújuló energiák.

Előzetes tapasztalat:

Energiaforrások ismerete.

Kompetenciák:

Tudatos döntés, mérlegelő képesség

Módszertani ajánlás:

Tudatosítani a gyerekekben, hogy semmi sem fekete vagy fehér, mindennapi döntéseikkel befolyással vannak a környezetükre, magára a jövőre. Fontos hangsúlyozni, hogy igyekezzenek minél fenntarthatóbbá tenni életvitelüket, azonban ha ez bizonyos esetekben nem megy, más területen kompenzálhatják tetteik hatásait. Tudatosítsuk a megelőzés fontosságát, hiszen a legolcsóbb és legfenntarthatóbb energia, a fel nem használt energia!

Támogató rendszer

Napenergiáról gyerekeknek - Zöldellőfa Információs Központ

https://www.youtube.com/watch?v=c3g3OQQ9Gx8

Egyszer volt, hol nem volt... a Föld - Megújuló energia (21. rész)

https://www.youtube.com/watch?v=2I9A3NwC9Jo

 

Ráhangolódás
Tevékenység címe: Ráhangolódás
Típus:    Szöveg
Leírás:

Mit tudtok az energiáról? Mi az? Honnan jön? Milyen energiaforrásokat ismertek?

Ajánlott időkeret:

5 perc

Módszerek:

beszélgetőkör

Fejlesztés:

szókincs fejlesztés

Csoportalakítás
Tevékenység címe: Csoportalakítás
Típus:    PDF
Leírás:

Játékos csoportalakítás.

Ajánlott időkeret:

5 perc

Módszerek:

strukturált rendezés

Eszközök:

1. melléklet – Csoportalakítás
színes kupakok

Ismeretszerzés információs kártyákkal
Tevékenység címe: Ismeretszerzés információs kártyákkal
Típus:    ZIP
Leírás:

Ismeretszerzés, fogalmak ismertetése kiscsoportokban.

Ajánlott időkeret:

15 perc

Módszerek:

szóforgó

Eszközök:

2. melléklet - Fogalomkártyák 
3. melléklet – Szóforgó
fogalomkártyák kinyomtatva, laminálva

Fejlesztés:

megfigyelés; logikai készség; fenntartható szemléletmód

 

Miért ennyi az annyi?
Tevékenység címe: Miért ennyi az annyi?
Típus:    PDF
Leírás:

A gyerekek vizsgálják, kiscsoportban dolgoznak. Minden kiscsoport kap 1-1 feladatlapot.

A kiscsoportban minden gyerek 1-1 kérdésre keresi a választ, melyeket végül megosztanak és megvitatnak egymással.

Ajánlott időkeret:

15 perc

Módszerek:

kiscsoportban

Eszközök:

4. melléklet – Áramfogyasztás

Fejlesztés:

logikai készség
fenntartható szemléletmód

 

Kísérletezés
Tevékenység címe: Kísérletezés
Típus:    PDF
Leírás:

Kísérletek elvégzése.

Ajánlott időkeret:

25 perc

Módszerek:

kísérletezés

Eszközök:

5. melléklet – Kísérletleírás
színes papírok, hurkapálca, gombostű, olló, ragasztó, 4 db WC papír guriga, filcek

Fejlesztés:

kézügyesség; kreativitás; megfigyelőképesség

 

Spórolj az energiával!
Tevékenység címe: Spórolj az energiával!
Típus:    ZIP
Leírás:

Milyen energiafogyasztási trükköket ismertek? Miket használtok otthon? Most új trükköket tanulhattok, kis kártyák segítségével!

Ajánlott időkeret:

15 perc

Módszerek:

szóforgó

Eszközök:

6. melléklet – Trükkök 
7. melléklet – Szóforgó
fogalomkártyák kinyomtatva, laminálva

Fejlesztés:

logikai készség; fenntartható szemléletmód

Értékelés
Tevékenység címe: Értékelés
Típus:    Szöveg
Leírás:

Soroló: Add tovább az üzenetet: energiát tudok spórolni azzal, hogy…..

Energiát pazarolok azzal, hogy…..

Ajánlott időkeret:

5 perc

Módszerek:

beszélgető kör

Fejlesztés:

önreflexió

Időkitöltő: Mutasd meg otthon, mit tanultál!
Tevékenység címe: Időkitöltő: Mutasd meg otthon, mit tanultál!
Típus:    Szöveg
Leírás:

Kérd meg a szüleidet, hogy mutassák meg neked a villanyszekrényt! Mire jó a villanyóra? Nézzétek meg együtt a fogyasztásotokat! Beszélgessetek otthon, hogy hogyan tudnátok energiát spórolni!

Időkitöltő: Energia – IKT feladat
Tevékenység címe: Időkitöltő: Energia – IKT feladat
Típus:    Beágyazás
Leírás:

Honnan kapják az energiájukat a kék keretben lévő eszközök? Kösd össze a narancssárga keretben lévő energiaforrásokkal!

Ajánlott időkeret:

5 perc

Módszerek:

interaktív feladatfeldolgozás

Eszközök:

Számítógép, IKT tábla vagy projektor

Fejlesztés:

logikai gondolkodás; finommotorika