A foglalkozás célja, hogy a tanulók az eddig tanultakat összefoglalják egy társasjátékon keresztül.
Téma:
Előzetes tapasztalat:
Korábban megszerzett ismeretek szükségesek ehhez a foglalkozáshoz.
Időtartam:
90 perc
Cél:
A foglalkozás célja, hogy a tanulók az eddig tanultakat összefoglalják egy társasjátékon keresztül.
Téma:
Előzetes tapasztalat:
Korábban megszerzett ismeretek szükségesek ehhez a foglalkozáshoz.
Kompetenciák:
problémamegoldás, csoportvezetői képesség, gondolkodás, kreativitás, áttekintő képesség, logikus gondolkodás, megfigyelőképesség, szervezőképesség, együttműködés, csoportos munka, egymás elfogadása, áttekintőképesség, összefüggés-felismerő képesség
Módszertani ajánlás:
A foglalkozást azoknak a tanulóknak ajánljuk, akik érdeklődnek a programozás és robotika iránt. A képzelet és alkotás segítségével közelebb kerülhetnek a robot-technológiához.
Támogató rendszer
http://smartcards.hu/gyakorlati1.php
Amikor Zipirob végre süthet, majd kibújik a bőréből örömében.
Ha egy muffin receptjét már tudja, másfajtákat sem nehéz sütni.
Nézzük, mit süt ki Zipirob a képzelete segítségével.
Mese meghallgatása!
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
beszélgetőkör
Eszközök:
1. sz. melléklet - A robot mese
Fejlesztés:
koncentráció
figyelem összpontosítás
Zipirob sokféle dolgot épített már. Próbáld meg helyes sorrendbe tenni a következő képeket!
Melyik lehet az első? Milyen nevet adnál Zipirob építményeinek?
Így könnyebb lesz Zipirobnak megjegyeznie.
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
egyéni munka
Eszközök:
2. sz. melléklet
feladatok részekre bontása
Fejlesztés:
figyelem
koncentráció
összpontosítás
logikus gondolkodás
Eljárás: Az eljárások különálló kódblokkok egy programon belül. Lehetővé teszik, hogy a programozók különböző helyeken tudjanak kódblokkokat újra felhasználni.
Ha van egy olyan kódrészlet, amelyet gyakran használsz, érdemes lehet eljárássá alakítani.
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
frontális megbeszélés
Fejlesztés:
figyelem
emlékezet
A tanulók sétálgatnak a teremben. A pedagógus mond egy számot, Pl. 4.
Ekkor a diákoknak gyorsan csoportokat kell alkotniuk úgy, hogy egy csoportban annyian lehetnek, ahányas szám szerepelt a feladványban.
Ajánlott időkeret:
5 perc
Fejlesztés:
figyelem
feladatmegértés
Zipirobnak minden élethelyzetre megvannak a saját öltözködési szabályai.
Segíts neki a zöld mezőben látható szabály követésében.
Válassz megfelelő ruhákat a sárga mezőbe! Rajzolhatsz új ruhákat is!
Ajánlott időkeret:
15 perc
Módszerek:
csoportmunka
Eszközök:
3. sz. melléklet - Ruhaválasztás
Fejlesztés:
figyelem
koncentráció
összpontosítás
kreatív gondolkodás
Találj ki te is titkos szabályt Zipirobnak a ruhaválasztáshoz!
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
egyéni munka
Fejlesztés:
kreativitás
figyelem
koncentráció
Használjuk a megszerzett tudást! Készítsünk közösen egy társasjátékot. Alkossunk szabályt!
Ajánlott időkeret:
45 perc
Módszerek:
csoport munka
Eszközök:
4. sz. melléklet
5. sz. melléklet - Társasjáték minta
csomagolópapír
filctoll
színes ceruza
dobókocka
ragasztó
Fejlesztés:
logikai gondolkodás
kreativitás
összpontosítás
koncentárció
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
beszélgetőkör
közös megbeszélés
Fejlesztés:
reflexió
értékelés
önbizalom fejlesztése
Scratch jr app alkalmazás
Ajánlott időkeret:
-
Módszerek:
egyéni vagy csoportos munkaforma
Eszközök:
tabletek/okostelefonok
Scratch jr. feladatgyűjtemény
Fejlesztés:
logikus gondolkodás
kreativitás
rendszerző képesség