Tészta építés lehetőségeinek megismerése, játszótér makett építése tésztából. Térérzékelés és a kézügyesség fejlesztése.
Téma:
Előzetes tapasztalat:
Játszótéren szerzett tapasztalatok (milyen játszótéri eszközök vannak). Korábbi makettkészítési tapasztalatok előnyösek lehetnek.
Időtartam:
90 perc
Cél:
Tészta építés lehetőségeinek megismerése, játszótér makett építése tésztából. Térérzékelés és a kézügyesség fejlesztése.
Téma:
Előzetes tapasztalat:
Játszótéren szerzett tapasztalatok (milyen játszótéri eszközök vannak). Korábbi makettkészítési tapasztalatok előnyösek lehetnek.
Kompetenciák:
Információkezelés és rendezés, összefüggések felismerőképessége, problémamegoldás, kreativitás, emlékezet fejlesztése, téri tájékozódás fejlesztése, együttműködés, empátia, kommunikációs készségek, véleményalkotás, kapcsolat- és csoportkezelő képesség, kooperáció párban és kiscsoportban, önkifejező képesség, önfejlesztő képesség.
Módszertani ajánlás:
A foglalkozás a spagettiépítészet örömeibe és „őrületébe” kalauzolja el a gyerekeket. Azt reméljük, hogy a gyerekek kedvet kapnak ahhoz, hogy a szokványos építésen kívül más megoldásokat is kipróbáljanak. Itt egy játszóteret mutatunk be, ennek megépítése egyszerű, de lehet ennél bonyolultabb szerkezeteket is készíteni a gyerekekkel, ha kedvet kapnak hozzá.
Támogató rendszer
http://indavideo.hu/video/Tesztahid_keszitese
Szerettek-e játszani?
Hol szoktatok játszani?
Ki játszott már játszótéren?
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
beszélgetés, egyéni véleménynyilvánítás
Fejlesztés:
beszédkészség, szókincsfejlesztés, szövegalkotás
Milyen játékok vannak a játszótéren?
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
beszélgetés, egyéni véleménynyilvánítás, táblai munka
Eszközök:
iskolatábla vagy csomagolópapír
kréta vagy filctoll
Fejlesztés:
beszédkészség, szókincsfejlesztés, szövegalkotás
Ki húzza a rövidebbet?
Ajánlott időkeret:
3 perc
Módszerek:
véletlenszerű csoportalkotás
Eszközök:
csoporttagok számának megfelelő darabszámú rövidebb és hosszabb tészta
Fejlesztés:
együttműködés, fegyelem, figyelem
Törjünk tésztát, ragasszuk a tésztát, ismerkedjünk a gyurmaragasztóval. Mire figyeljünk?
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
tapasztalatszerzés, megfigyelés, barkácsolás
Eszközök:
száraztészta, ragasztó, gyurmaragasztó,
1. melléklet („Mire figyeljünk?” információs kártyák)
Fejlesztés:
manuális készség, megfigyelő képesség, kreativitás, finommotorika, precizitás
Hogyan építs játszóteret?
Ajánlott időkeret:
3 perc
Módszerek:
kivetítés, megfigyelés, beszélgetés
Eszközök:
2. melléklet (PPT: Hogyan építs játszóteret)
Fejlesztés:
figyelem, megfigyelőképesség
Eszközök rajzainak elkészítése.
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
csoportos megbeszélés, rajzolás
Eszközök:
papír, ceruza, karton alapfelület
Fejlesztés:
vizuális készség, térlátás, rajzkészség, együttműködés
Mindenki a sajátját, de egymásnak segítve.
Ajánlott időkeret:
20 perc
Módszerek:
barkácsolás egyénileg és csoportban
Eszközök:
száraztészta, ragasztó, gyurmaragasztó
Fejlesztés:
térlátás, finommotorika, kézügyesség
türelem, segítőkészség, együttműködés
Ki mivel játszik?
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
egyéni vagy társas bemutatás
Fejlesztés:
kifejező képesség, kreativitás
Rögzítés alapfelületen való elhelyezés.
Ajánlott időkeret:
15 perc
Módszerek:
barkácsolás csoportban
Eszközök:
alapfelület, ragasztó, gyurmaragasztó, tészta makettek
Fejlesztés:
térlátás, finommotorika, kézügyesség
türelem, segítőkészség, együttműködés
A kész művek megtekintése, bemutatása, kiállítása, fotózása.
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
csoportos tevékenység
Eszközök:
játszótér makettek
Fejlesztés:
beszédkészség, kifejező képesség
Hogy érezted magad? Miről szerettél
volna még hallani? Mi tetszett a legjobban?
Ajánlott időkeret:
5-7 perc
Módszerek:
beszélgetés
Fejlesztés:
emlékezés, önértékelés,
véleményalkotás
Módszerek:
beszélgetés
Fejlesztés:
gondolkodás, ismeret bővítés