Foglalkozás címe: Építsünk játszóteret

Foglalkozás lejátszása
Építsünk játszóteret
 Regisztráltaknak elérhető
Rövid tartalom
Cím: Tészta építés lehetőségeinek megismerése, játszótér makett építése tésztából. Térérzékelés és a kézügyesség fejlesztése.
Cél:

Tészta építés lehetőségeinek megismerése, játszótér makett építése tésztából. Térérzékelés és a kézügyesség fejlesztése.

Téma:

  • Szerettek-e játszani?
  • Játszótéri eszközök.
  • Száraztészta viselkedése.
  • Tésztából készült makettek képei.
  • Tervezzük meg a játszóteret!
  • Játszótéri eszközök készítése száraztészta ragasztással.
  • Mutassuk meg, mit lehet játszani majd a játszóterünkön.
  • Játszótéri eszközök összeállítása.

Előzetes tapasztalat:

Játszótéren szerzett tapasztalatok (milyen játszótéri eszközök vannak). Korábbi makettkészítési tapasztalatok előnyösek lehetnek.

Időtartam:

90 perc

Tevékenységlista

ÉPÍTSÜNK JÁTSZÓTERET - Foglalkozás leírás
Tevékenység címe: ÉPÍTSÜNK JÁTSZÓTERET - Foglalkozás leírás
Típus:    PDF
Leírás:

Cél:

Tészta építés lehetőségeinek megismerése, játszótér makett építése tésztából. Térérzékelés és a kézügyesség fejlesztése.

 

Téma:

  • Szerettek-e játszani?
  • Játszótéri eszközök.
  • Száraztészta viselkedése.
  • Tésztából készült makettek képei.
  • Tervezzük meg a játszóteret!
  • Játszótéri eszközök készítése száraztészta ragasztással.
  • Mutassuk meg, mit lehet játszani majd a játszóterünkön.
  • Játszótéri eszközök összeállítása.

 

Előzetes tapasztalat:

Játszótéren szerzett tapasztalatok (milyen játszótéri eszközök vannak). Korábbi makettkészítési tapasztalatok előnyösek lehetnek.

Kompetenciák:

Információkezelés és rendezés, összefüggések felismerőképessége, problémamegoldás, kreativitás, emlékezet fejlesztése, téri tájékozódás fejlesztése, együttműködés, empátia, kommunikációs készségek, véleményalkotás, kapcsolat- és csoportkezelő képesség, kooperáció párban és kiscsoportban, önkifejező képesség, önfejlesztő képesség.

Módszertani ajánlás:

A foglalkozás a spagettiépítészet örömeibe és „őrületébe” kalauzolja el a gyerekeket. Azt reméljük, hogy a gyerekek kedvet kapnak ahhoz, hogy a szokványos építésen kívül más megoldásokat is kipróbáljanak. Itt egy játszóteret mutatunk be, ennek megépítése egyszerű, de lehet ennél bonyolultabb szerkezeteket is készíteni a gyerekekkel, ha kedvet kapnak hozzá.

Támogató rendszer

http://indavideo.hu/video/Tesztahid_keszitese

Ráhangolódás
Tevékenység címe: Ráhangolódás
Típus:    Szöveg
Leírás:

Szerettek-e játszani?

Hol szoktatok játszani?

Ki játszott már játszótéren?

Ajánlott időkeret:

5 perc

Módszerek:

beszélgetés, egyéni véleménynyilvánítás

Fejlesztés:

beszédkészség, szókincsfejlesztés, szövegalkotás

 

Játszótéri játékok
Tevékenység címe: Játszótéri játékok
Típus:    Szöveg
Leírás:

Milyen játékok vannak a játszótéren?

Ajánlott időkeret:

5 perc

Módszerek:

beszélgetés, egyéni véleménynyilvánítás, táblai munka

Eszközök:

iskolatábla vagy csomagolópapír
kréta vagy filctoll

Fejlesztés:

beszédkészség, szókincsfejlesztés, szövegalkotás

 

Csoportalkotás: véletlenszerű
Tevékenység címe: Csoportalkotás: véletlenszerű
Típus:    Szöveg
Leírás:

Ki húzza a rövidebbet?

Ajánlott időkeret:

3 perc

Módszerek:

véletlenszerű csoportalkotás 

Eszközök:

csoporttagok számának megfelelő darabszámú rövidebb és hosszabb tészta

Fejlesztés:

együttműködés, fegyelem, figyelem

 

Feladatközlés, száraztészta és egyéb felhasznált anyagok viselkedése
Tevékenység címe: Feladatközlés, száraztészta és egyéb felhasznált anyagok viselkedése
Típus:    PDF
Leírás:

Törjünk tésztát, ragasszuk a tésztát, ismerkedjünk a gyurmaragasztóval. Mire figyeljünk?

Ajánlott időkeret:

5 perc

Módszerek:

tapasztalatszerzés, megfigyelés, barkácsolás

Eszközök:

száraztészta, ragasztó, gyurmaragasztó,
1. melléklet („Mire figyeljünk?” információs kártyák)

Fejlesztés:

manuális készség, megfigyelő képesség, kreativitás, finommotorika, precizitás

Tésztamakettek megtekintése
Tevékenység címe: Tésztamakettek megtekintése
Típus:    PowerPoint
Leírás:

Hogyan építs játszóteret?

Ajánlott időkeret:

3 perc

Módszerek:

kivetítés, megfigyelés, beszélgetés

Eszközök:

2. melléklet (PPT: Hogyan építs játszóteret)

Fejlesztés:

figyelem, megfigyelőképesség

 

Tervezés
Tevékenység címe: Tervezés
Típus:    Szöveg
Leírás:

Eszközök rajzainak elkészítése.

Ajánlott időkeret:

10 perc

Módszerek:

csoportos megbeszélés, rajzolás

Eszközök:

papír, ceruza, karton alapfelület

Fejlesztés:

vizuális készség, térlátás, rajzkészség, együttműködés

 

Eszközök készítése tésztából
Tevékenység címe: Eszközök készítése tésztából
Típus:    Szöveg
Leírás:

Mindenki a sajátját, de egymásnak segítve.

Ajánlott időkeret:

20 perc

Módszerek:

barkácsolás egyénileg és csoportban

Eszközök:

száraztészta, ragasztó, gyurmaragasztó

Fejlesztés:

térlátás, finommotorika, kézügyesség
türelem, segítőkészség, együttműködés

Szerepjáték
Tevékenység címe: Szerepjáték
Típus:    Szöveg
Leírás:

Ki mivel játszik?

Ajánlott időkeret:

10 perc

Módszerek:

egyéni vagy társas bemutatás

Fejlesztés:

kifejező képesség, kreativitás

Játszótér összeállítása
Tevékenység címe: Játszótér összeállítása
Típus:    Szöveg
Leírás:

Rögzítés alapfelületen való elhelyezés.

Ajánlott időkeret:

15 perc

Módszerek:

barkácsolás csoportban

Eszközök:

alapfelület, ragasztó, gyurmaragasztó, tészta makettek

Fejlesztés:

térlátás, finommotorika, kézügyesség
türelem, segítőkészség, együttműködés

Bemutatás
Tevékenység címe: Bemutatás
Típus:    Szöveg
Leírás:

A kész művek megtekintése, bemutatása, kiállítása, fotózása.

Ajánlott időkeret:

10 perc

Módszerek:

csoportos tevékenység

Eszközök:

játszótér makettek

Fejlesztés:

beszédkészség, kifejező képesség

 

Értékelés
Tevékenység címe: Értékelés
Típus:    Szöveg
Leírás:

Hogy érezted magad? Miről szerettél

volna még hallani? Mi tetszett a legjobban?

Ajánlott időkeret:

5-7 perc

Módszerek:

beszélgetés

Fejlesztés:

emlékezés, önértékelés,
véleményalkotás

 

Időkitöltő: Hogyan készül a száraztészta?
Tevékenység címe: Időkitöltő: Hogyan készül a száraztészta?
Típus:    Szöveg
Leírás:

Módszerek:

beszélgetés

Fejlesztés:

gondolkodás, ismeret bővítés