Tapasztalatszerzés a fényképezésről, tudatosabb fényképezési módszerek elsajátítása.
Téma:
Fényképezés digitális géppel, a fényképezés folyamata és alapszabályainak megismerése, magyar találmányok a fényképezéshez kapcsolódóan, milyen a jó fényképezőgép, hogyan válasszunk?
Előzetes tapasztalat:
A fényképezésről korábbi tapasztalatok, ismeretek.
Időtartam:
90 perc
Ajánlott korosztály/létszám: 8-12 év/6-15 fő
Ajánlott időkeret: 2×45 perc
A foglalkozás közvetlen célja: Tapasztalatszerzés a fényképezésről, tudatosabb fényképezési módszerek elsajátítása.
A foglalkozás tartalma: Fényképezés digitális géppel, a fényképezés folyamata és alapszabályainak megismerése, magyar találmányok a fényképezéshez kapcsolódóan, milyen a jó fényképezőgép, hogyan válasszunk?
A kompetenciafejlesztés fókuszai:
Kapcsolódási pontok: A fénytöréssel, a fénnyel kapcsolatos alapismeretek.
Szükséges előzetes ismeretek: A fényképezésről korábbi tapasztalatok, ismeretek.
Produktum: Fényképgyűjtemény, fotókiállítás.
Fogalmazzatok meg néhány kérdést a fénykép készítésével kapcsolatosan, amire a leginkább kíváncsiak vagytok!
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
„kérdésözön”
Eszköz:
1.melléklet: Kérdésözön, papír, filctoll, ragacs
Munkaforma:
kooperatív csoportmunka
A kiscsoportok húzzanak információs kártyákat. Mindenki olvassa el a rajta lévő információkat.
Utána beszéljétek meg, majd válasszatok egy szóvivőt, aki ismerteti a többiekkel azt az új információt, amit megtudtatok a kártyáról.
Ajánlott időkeret:
15 perc
Módszerek:
információs kártya
Eszköz:
2.melléklet: információs kártyák
Munkaforma:
kiscsoportos
Összekeveredtek a filmkockák. Rakd sorrendbe a digitális fényképezés lépéseit!
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
interaktív feladatfeldolgozás
Eszköz:
IKT tábla, számítógép, projektor
Munkaforma:
kis csoportos, kooperatív
Illeszd a helyére a kirakós darabjait!
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
interaktív feladatfeldolgozás
Eszköz:
IKT tábla, számítógép, projektor
Munkaforma:
kis csoportos, kooperatív
Párosítsd a képszerkesztési módokat a hozzá tartozó képpel!
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
interaktív feladatfeldolgozás
Eszköz:
IKT tábla, számítógép, projektor
Munkaforma:
kis csoportos, kooperatív
Minden kiscsoport tervezzen együtt egy olyan fényképezőgépet, amit legjobban tudna használni!
Milyen alkatrészekből áll? Válasszatok egy szóvivőt, s ő ismertesse a kiscsoport fényképezőgépét!
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
kooperatív csoportmunka
Eszköz:
3.melléklet: fényképezőgép leírás
Munkaforma:
kis csoportos
Egy elektronikai szaküzlet eladói vagytok.
Kínáljátok a termékeiteket a vásárlóknak – a másik csoportnak.
Miért érdemes az adott gépet megvenni? Milyen előnyei vannak?
Ajánlott időkeret:
15 perc
Módszerek:
szerepjáték: „boltos-játék”
Eszköz:
4.melléklet: összehasonlító táblázat a fényképezőgép típusokról
Munkaforma:
kis csoportos, frontális
Minden kiscsoport készítsen a teremben fényképeket!
Minden csoport külön témát kap (pl. csak zöld tárgyak, dolgok fényképezése, cipők, kezek, táskák, tollak, székek, stb.).
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
tevékenykedtetés – fényképezés
Eszköz:
fényképezőgépek, mobiltelefonok
Munkaforma:
kis csoportos
A foglalkozásvezető segítségével töltsétek fel a képeket a számítógépre! Döntsétek el közösen, hogy melyik képeket hagyjátok meg, melyiket törlitek ki és miért?
(homályos. elmozdult, kettő van belőle, túl sötét, belelóg valami, stb.)
Nyomtassátok ki a legjobban sikerült képeket!
Utána minden csoportból a szóvivő ismertesse a többi csoporttal, hogy mit fényképeztetek, s milyen lett a kép. Minden csoport nézze meg a másik csoport munkáját!
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
kooperatív munka
Eszköz:
számítógépek, fényképezőgépek, mobiltelefonok, képátvitelre alkalmas vezetékek, nyomtató
Munkaforma:
kiscsoportos
Nézzétek meg a foglalkozás elején feltett kérdéseiteket!
Minden kiscsoport válaszoljon meg egy kérdést belőle!
Addig haladjatok körbe, amíg minden kérdésre válaszoltok!
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
beszélgetőkör
Eszköz:
szőnyeg, párnák vagy székek körben
Munkaforma:
kiscsoportos
Csoportok önértékelése: Hogyan sikerült a közös munkájuk.
Melyik feladat tetszett a legjobban? Hogy érezték magukat?
Foglalkozásvezető értékeli a csoportok munkáját?
Együttműködést, figyelmet, aktivitást.
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
beszélgetőkör
Eszköz:
szőnyeg, párnák vagy székek körben
Munkaforma:
frontális