Izgalmas élmény átélése egy kaland során. Az egyedi tér megalkotása. Felkészítés a váratlan, sok embert érintő élethelyzetekre. Az összetartozás erősítése, kapcsolatok felismerése.
Módszertani ajánlás:
Azoknak a gyerekeknek ajánljuk, akik érdeklődnek az ismeretlen iránt, bátrak, szembenéznek váratlan helyzetekkel. Képesek az együttműködésre. Tudnak rövid, saját élményt megfogalmazni. A természetben felmerülő problémákat segítséggel felismerik, megoldási módokat keresve. A megfigyeléseiket szempontok alapján el tudják végezni, azonosságokat – különbözőségeket meg tudnak fogalmazni. Egyszerű helyzeteket megjelenítenek szabadkézi rajzban, játékban
Téma:
A gyerekek felfedeznek egy szigetet, amit be kell mutatniuk, kik és hogyan élnek ott.
Előzetes tapasztalat:
Felfedezésekről látott és hallott történetek.
Cél: Izgalmas élmény átélése egy kaland során. Az egyedi tér megalkotása. Felkészítés a váratlan, sok embert érintő élethelyzetekre. Az összetartozás erősítése, kapcsolatok felismerése.
Téma: A gyerekek felfedeznek egy szigetet, amit be kell mutatniuk, kik és hogyan élnek ott.
Előzetes tapasztalat: Felfedezésekről látott és hallott történetek.
Kompetenciák:
Önismereti: önmegismerés, önfejlesztés, önkontroll
Szociális: kreativitás, logikai készség, információszerzés, problémamegoldás, kezdeményezőképesség
Társas: türelem, kommunikáció, empátia, segítség, véleményalkotás
Módszertani ajánlás: Azoknak a gyerekeknek ajánljuk, akik érdeklődnek az ismeretlen iránt, bátrak, szembenéznek váratlan helyzetekkel. Képesek az együttműködésre. Tudnak rövid, saját élményt megfogalmazni. A természetben felmerülő problémákat segítséggel felismerik, megoldási módokat keresve. A megfigyeléseiket szempontok alapján el tudják végezni, azonosságokat – különbözőségeket meg tudnak fogalmazni. Egyszerű helyzeteket megjelenítenek szabadkézi rajzban, játékban.
Könyvajánlás:
Történt-e veled valami rendkívüli esemény?
Személyes élmények megfogalmazása:
barlang felfedezése
poros padláson kincset találtál
hajótörés.
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
beszélgetőkör, frontális bemutatás
Fejlesztés
figyelem, kifejezőkészség, lényegkiemelés, emlékezet, figyelem, motiváció kialakítása
Nézzétek meg a képeket! Szigeteket ábrázolnak. Mi a közös bennük? Miben különböznek? Hol élnétek szívesen?…
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
megfigyelés, szemléltetés, beszélgetés
Eszközök:
1. melléklet: szigetek.ppt számítógép, projektor
Fejlesztés
összehasonlítás, szóbeli kifejezőkészség, előzetes ismerete előhívása, vizuális észlelés
Alkossunk 3 kiscsoportot! Mindegyik csoport kap 1-1 csomagolópapírt, meg színeseket. Rajzoljátok le, hogy milyen szigetre utaznátok el, mi legyen a szigeteteken! Utána hasonlítsátok össze a rajzokat!
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
rajzolás
Eszközök:
csomagolópapír, színes ceruzák, filcek
Fejlesztés
finommotorika, kreativitás
A Kincses-szigetre hajókkal érkeztünk. Sok izgalmas kaland vár rátok, legyetek ügyesek!
Ajánlott időkeret:
15 perc
Módszerek:
interaktív tananyagfeldolgozás
Eszközök:
számítógép, projektor, IKT tábla
Fejlesztés
logikai gondolkodás, finommotorikai készségek, infokommunikációs készségek
Ahhoz, hogy elérjük a bennünket hazaszállító óceánjárót, egy kis vízi járművet kell készítenünk.
Ajánlott időkeret:
15 perc
Módszerek:
barkácsolás
Eszközök:
2. melléklet: leírás
fa rudacskák, spárga v. egyéb kötözőanyag
Fejlesztés
kézügyesség, együttműködés, kreativitás
Székfoglaló hullám játék.
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
játék
Eszközök:
3. melléklet: játékleírás
Fejlesztés
mozgásfejlesztés, figyelem
Ha lakatlan szigeten lennék, a legfontosabb, amit meg kell jegyezni…
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
beszélgetés
Fejlesztés
szóbeli szövegalkotás, véleményalkotás