Felkelteni a gyerekek érdeklődését az ismeretszerzés iránt. A földi élet színtereinek, megjelenési formáinak megismerésére törekvés, a Földgömb és a Föld, mint bolygó megismertetése a gyerekekkel.
Módszertani ajánlás:
A játék során tájékozódhatunk a térképeken, földgömbön. Megismerhetjük, ki milyen állatot szeret. A megjelenített képekkel a gyerekek érdeklődésének felkeltésre törekszünk. (pl. esőerdő, sivatag)
Kézműves foglalkozás keretében olyan fejlesztést szeretnénk elérni, amelyben mindenki kibontakoztathatja alkotó tevékenységét. A földrészeken, kontinenseken élő állatok szokásainak megismerésével bővíthetjük természettudományos ismereteinket, lehetőséget adva a további kutatásra.
Téma:
A föld élőhelyeinek, állatainak áttekintése. Környezeti gondoskodás
Előzetes tapasztalat:
Állatkerti séta
Cél: felkelteni a gyerekek érdeklődését az ismeretszerzés iránt. A földi élet színtereinek, megjelenési formáinak megismerésére törekvés, a Földgömb és a Föld, mint bolygó megismertetése a gyerekekkel.
Téma: A Föld élőhelyeinek, állatainak áttekintése. Környezeti gondoskodás.
Előzetes tapasztalat: Állatkerti séta.
Kompetenciák:
Személyes: befogadói készség, önértékelő képesség
Szociális: emlékezet, gondolkodás, figyelem asszociációs készség, szabályalkotás
Társas: együttműködés, kommunikáció, véleményalkotás
Módszertani ajánlás: A játék során tájékozódhatunk a térképeken, földgömbön. Megismerhetjük, ki milyen állatot szeret. A megjelenített képekkel a gyerekek érdeklődésének felkeltésre törekszünk. (pl. esőerdő, sivatag)
Kézműves foglalkozás keretében olyan fejlesztést szeretnénk elérni, amelyben mindenki kibontakoztathatja alkotó tevékenységét. A földrészeken, kontinenseken élő állatok szokásainak megismerésével bővíthetjük természettudományos ismereteinket, lehetőséget adva a további kutatásra.
Támogató rendszer:
Ismerkedés a földgömbbel. Állítások megfogalmazása.
Körben ülünk. Középre helyezünk egy földgömböt. Az állatok képeit letesszük a földre képpel lefelé. Húzunk a képekből, s megmutatjuk a földgömbön, hogy hol él az állat.
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
beszélgetőkör
Eszközök:
1. melléklet:
földgömb és állatok képe
A3-as méretben
Fejlesztés
előzetes ismeret előhívása, koncentráció, figyelem, beszédfejlesztés
Nézzétek meg a képet a Földről! Ismerjétek meg a földrészeket!
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
tapasztalatszerzés, frontális
Eszközök:
2. melléklet: Föld
Fejlesztés
emlékezet, gondolkodás
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
közös játék
Eszközök:
3. melléklet: játékleírás
Fejlesztés
kommunikáció, egymásra figyelés
Találd ki, mik rejtőznek a képek alatt! Hol élnek ezek az állatok?
Ajánlott időkeret:
15 perc
Módszerek:
interaktív tananyag-feldolgozás
Eszközök:
IKT tábla vagy számítógép, projektor
Fejlesztés
előzetes ismeretek előhívása, koncentráció, figyelem, szövegértés
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
gyakorlás
Eszközök:
4. melléklet: játékleírás
Fejlesztés
utánzóképesség, figyelem, szabálytartás
Találós kérdések, amelyek az állatokhoz kapcsolódnak – megoldás kivetítve
A megismertek alapján állítások megfogalmazása az állatokról.
Ajánlott időkeret:
5 perc
Módszerek:
megfigyelés, magyarázat
Eszközök:
5. melléklet: Találós kérdések
Fejlesztés
figyelem, gondolkodás, emlékezet, szóbeli kifejezőkészség
Levélből állat
Az összegyűjtött levelekből rakjatok ki állatokat, például sünit, kutyát, macskát, teknőst! Ragasszátok fel egy lapra!
Mutassátok meg egymásnak, s találjátok ki, hogy ki milyen állatot készített!
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
csoportmunka
Eszközök:
festék, összegyűjtött levelek, fényképezőgép
Fejlesztés
együttműködés, rész-egész, kreativitás, kézügyesség
Saját maguk értékelése
Szempontok: együttműködés, részvétel, munkamegosztás
Ajánlott időkeret:
10 perc
Módszerek:
beszélgetés
Fejlesztés
önismeret, önértékelés, véleményalkotás
Ajánlott időkeret:
10 perc
Eszközök:
6. melléklet: játékleírás
Fejlesztés
együttműködés,mozgásfejlesztés